Uus Toyota on sama soliidne kui varasemadki, aga lisandunud on jõulisust, pisut laiemaid õlgu ja suuremaid muskleid ning isegi oskust lipsu kanda – seda vaatamata varasemast kõrgemale kliirensile. Nii teenivad muutused välimuses esmapilgul kindlasti esikoha.

Teisele kohale võiks viienda põlvkonna muutustest panna hübriidmootori, mis on küllalt jõuline ja samas piisavalt säästlik.

Kas just ideaalne, on iseküsimus. Sõitsin rohkelt maanteel ja vähem linnas ning sain keskmiseks bensiinikuluks 5,8 liitrit 100 km kohta (tootja pakub välja sisuliselt sama). Võrdluseks: kaheliitrise bensiinimootoriga auto keskmiseks jäi 7,1 liitrit.

Toyotade puhul klassikalisena põrkun tõsiasjale, et jõud on neis täitsa olemas, aga selle rakendamine hajub ühel hetkel kusagile. Jah, nii bensiini kui ka hübriidi puhul on tarvitusel ka variant Sport, aga pigem eeldaks sel tasemel sportlikkust pidevalt, tõeline sportlikkus aga alles järgneks sellele.

2,5-liitrine hübriid tormas edasi siiski kenasti ning oli kiirendamise suhtes isegi väga) vastutulelik. Ühesõnaga: minu temperamendi jaoks on sellest küll.

Lisamärkus: selle autoga on ikka väga mõnus sõita, vähemalt neil hetkedel, kui lubatav kiirus ja valitud tee omavahel kooskõla leiavad. Minu üks proovipaiku ses suhtes on Türisalu kurv ja seal istus ta küll kenasti kindlalt ja madalalt, võimaldades piisavalt suurt kiirust ja täpset kaart ilma tasakaalumeelt proovile panemata.

Ka mitteprofil on selle autoga võimalik täpselt manööverdada. Teenisin küllalt lühikesse külgboksi jõudmise järel seda manöövrit juhuslikult pealt näinud tuttavalt isegi kiidusõnu. Aga oleme ausad: eks tagurduskaamerast oli ikka kõvasti abi.

Kolmandale kohale heade omaduste edetabelis võiks jääda sisekujundus. Jah, siin on hoogu ja variantidega mängimist, mitmeid häid tulemusi nagu väljapeetus horisontaalsel liinil. Tulles aga nn ülalt alla tekib tunne, et erinevad seadmed ja varustuskihid on veidi liigse hoogagi üksteise peale laotud, sest nad tuli kusagile ära paigutada.

Salongis, sealhulgas rooli taga, on küllalt ruumi ja vabadust, sama trend jätkub ka pakiruumis.

Pisut harjumist/harjutamist nõudis uste avamine. Jah, pole just raske meelde jätta, et juhiukse jaoks üks klõps, ülejäänute jaoks kaks, aga ikka juhtus, et ise istusid juba rooli taga, ülejäänud seltskond ootas aga väljas kannatlikult oma võimalust.

Eriline leid oli minu jaoks Premium Plus varustusse kuuluv nutikas peegel, mis töötas ka kaamerana.

Uuel RAV 4-l oli 2019. aasta aprillis kampaaniapakkumine, odavaima auto hind oli viidud 23. 800 euro peale, hübriidid algavad kahjuks 29 900st. Kõrvuti neliveoga, mida kõigil ehk tarvis ei lähe, on saadaval ka esiveolised ja hulga odavamad autod.