Uuringu korraldanud Palgainfo Agentuuri juhi Kadri Seederi sõnul ei taju töötajad sageli tööandja poolt pakutud hüvesid soodustustena, vaid võtavad neid loomulikuna. Näiteks töökohal tasuta vee, kohvi ja tee pakkumine on muutunud iseenesestmõistetavaks. Ka paindlik töökorraldus, kui töögraafikute koostamisel arvestab tööandja töötajate soovidega vabade päevade vms osas, on saanud nii loomulikuks töökorralduse osaks, et seda ei tajuta soodustusena.

Kõikidele töötajatele sagedamini pakutud soodustused olid: tasuta kohv, tee ja joogivesi, jõulupakid töötajate lastele, ühisüritused, sh koos peredega, toetused isiklike sündmuste puhul ning tööjuubeli preemia või kingitus.

„Üle kolmandiku tööandjatest on muutnud eelmisel aastal soodustuste paketti,” tõdes ta. Üheks põhjuseks oli see, et mullusest alates on saja euro ulatuses sportimise toetamine kvartalis erisoodustusmaksuvaba ja spordiga seotud soodustusi ongi hakatud rohkem pakkuma.

Samas on tööandjad kohati väga tugevalt hüvede pakkumisega pingutanud, mille üheks näiteks tõi Seeder juhtumi, kui uue töötaja koertele ehitati kontoris eraldi ruum, kuna uus töötaja soovis koerad tööle kaasa võtta, kuid ühel vanal töötajal oli koeraallergia.

Uuringust selgus üllatuslikult, et rahulolematus soodustustega on suurenenud - nendega pole rahul 45% töötajatest. Võrreldes aasta varem korraldatud uuringuga on soodustustega rahulolu langenud ja rahulolematus kasvanud vaatama sellele, et soodustusi pakutakse ja kasutatakse rohkem.

„Siin on seos sellega, kas töötaja üldse tajub, et talle soodustusi pakutakse. Kui ta ei taju seda, siis ta ei saa rahul olla,” selgitas seda Kadri Seeder. „Kommunikatsiooni pool on siin väga oluline.” Soodustused on mõjusad siis, kui nad vastavad inimeste soovidele ja eelistustele.