Kehtivuse kaotanud passi asemele uut taotlema asudes ei teadnud ma, mida oodata - kas järjekordi ja ajaraiskamist või seda, et siseminister Andres Anvelt on kevadel antud lubadusest kinni pidanud ning asjad politsei- ja piirivalveameti büroodes kliendisõbralikuks korraldanud.

Täna, mil uus pass näpus, võin julgelt ministrihärrat tänada - järjekorrad on lühikesed, ametnikud väga abivalmis ja kannatlikud ning pass valmib vaat et ülehelikiirusel, kuigi kiirtellimusega tegu polnud.

Taotluse sisse andmisel olin ise piduriks, arvates, et ametnik saab passipildi oma arvutisse tõmmata minu mälupulgalt. Aga võta näpust - turvalisuse kaalutlustel ei tohi selles asutuses mingeid kliendilt vastu võetud lisaseadmeid ametniku arvuti külge ühendada. Täiesti arusaadav.

Piinlik, et ma sellekohaste teavet politsei- ja piirivalveameti kodulehelt läbi ei lugenud, see on seal täiesti olemas.

Ja kuna tahvelarvuti, millest ma oma dokumendifotot vastuvõtulaua taga istudes taotlust vastu võtva ametniku e-postkasti saatma hakkasin, otsustas just sel hetkel pisut streikida, tuli proual (ja kogu ülejäänud järjekorral tegelikult) minu järele kena 10 minutit oodata. Vabandasin kohapeal ja vabandan veelkord, järgmisel korral olen hoolikam.

Isegi hoolimata mu enda tekitatud viivitusest kulus mul tol päeval Pinna tänaval asuva teenindusbüroo ukse avamisest selle sulgemiseni pelgalt pool tundi.

E-kiri teatega, et uus pass on valmis, saabus juba ülejärgmisel päeval. Ning dokumendi kättesaamiseks kulus 20 minutit.

Samas, rahvast oli ootesaalis üsna palju, kuid numbrid muudkui tiksusid tablool ja järjekord liikus kiiresti.

Tubli töö, minister Anvelt ja politsekindralinspektor Elmar Vaher!