Ly Hansti, Lähte ühisgümnaasiumi õpilane

Kõige ägedam õpetaja on see, kes suudab olla lahke ja karm ühtaegu. Paneb oma sõna maksma, tehes samas tunni huvitavaks. Hea tund on mitmekülgne. Minule isiklikult meeldib arutada asju nii, et õpilased saavad ka rääkida, mitte ainult õpetaja ei seleta. Tore, kui tundi püütakse teha lõbusamaks, näiteks video abil.

Ingrid Pruunlep, Kuressaare gümnaasiumi õpilane

Tänapäeval on paljud õpilased kogu aeg ninapidi oma nutitelefonis, seega kui õpetaja suudab neid sellest eemale hoida, on see juba suur pluss. Olles praeguseks 10 aastat koolis käinud, tundub see tüüpiline kuula-ja-kirjuta-vihikusse tunnikord väga igav ja tüütu. Õpetaja, kes oskab ka muid õpetamisvõtteid kasutada, muudab oma tunni kohe sellega huvitavamaks. Olgu see siis rühmatöö, filmi vaatamine või katsete tegemine.

Peale selle on ka väga hea, kui õpetaja pakub võimalust teha lisatööd ja saada selle eest hinne. Kui õpilane saab käsiloleva teema/aine kohta iseseisvalt ja vabatahtlikult uurida, muutub õppimine lõbusamaks ja huvitavamaks ning õpilasele ei paista kooliskäimine nii sunniviisiline tegevus.

Paul-Kristjan Abram, Tallinna polütehnikumi õpilane

Hea õpetaja on see, kes suudab oma aine vastu huvi tekitada. Ta motiveerib õpilasi uurima tema õpetatavat, ei peleta neid ainest eemale, ning mis peamine – töötab nendega kaasa.

Suurepärane õpetaja armastab oma valdkonda nii palju, et hommikul ärgates on indu täis teisi selles arendama. Tal on õpilaste kaasamiseks oma nipid ja kiiksud, mis muudavad aine õppimise huvitavaks. Õpilasel tekib aine vastu huvi, kui ta leiab selles seose endaga. Hea õpetaja aitab mahajääjaid järjele ega kaota neis lootust. Eeskujulik õpetaja on viisakas, kaastundlik, abistav ning oskab hinnata, kui aine pakub õpilastele huvi.