"Olen õppinud sel ajal, mil apteeker ei pidanud olema ärimees. Vanasti oli proviisor auväärne elukutse ja apteek oli auväärne asutus, kuhu mindi häda korral. Kuhu see nüüd jääb?" rääkis Puurmani apteegi proviisor Maire Noormägi ajakirjale Apteeker antud intervjuus. "Nüüd on apteegindus läinud hirmsa kasumi ja äri peale: kui keegi tuleb uksest sisse, siis pead ilmtingimata talle midagi müüma."

Ta meenutas, et omal ajal sai kliendile soovitada näiteks teha teed ja jalavanni ning selgitada, et alati ei pea ravimeid sisse sööma.

"Kui hakkasid ilmuma ravimireklaamid televiisoris ja igal pool mujalgi, olid need mulle nii vastukarva," rääkis proviisor. "Ravim on vajaduspõhine, aga kas inimene suudab alati aru saada, millal ta seda vajab? Raske on teha valikut, kui loed, et kõik on väga head asjad. Reklaam aga ju ongi selle peale üles ehitatud! Sageli küsitakse minult reklaamlehe põhjal näiteks toidulisandeid. Siis soovitan pensionäridel vaadata rahakotti ja tuletan meelde, et ka süüa on vaja osta. Lisaks selgitan, et reklaami teevad ainult kallid firmad, mõnda asja on aga võimalik ka odavamalt saada. Selline on minu igapäevane nõustamine."

Loe edasi Med24.