Amsterdamis peetav toidumess toob kontaktide, kogemuste ja ideede vahetamiseks kõikjalt maailmast kokku tööstusi ja kaubandusettevõtteid.

Valio Eesti osaleb messil juba kolmandat aastat, sest messil osalemine on seni andnud reaalsed tulemusi uute ekspordikanalite näol.
“Erinevalt paljudest teistest maailma toidumessidest on Private Label Tootjate Assotsiatsiooni ehk PLMA mess koht, kust oleme saanud asjalikke eksporti laiendavaid kontakte. Messil loodud suhted on aidanud müüa Eesti piimast valmistatud tooteid nii Valio kaubamärgi all kui ka omamärgitoodetena. Tänu eelmiste aastate messidel osalemisele on Valio tooted jõudnud müügile näiteks Kreekas ja Poolas,“ rääkis Valio Eesti tegevjuht Maido Solovjov.

Toiduliidu juhi Sirje Potisepa sõnul on private label toodete valmistamine muutunud Eesti toidutööstustele pärast Venemaa embargo kehtestamist oluliseks väljundiks, mis tagab paljudele ettevõtetele ligipääsu uutele eksporditurgudele.
„Võõra nimega tundmatud kaubamärgid peavad eksporditurgudel tarbijate usalduse võitmiseks nägema ränka vaeva," kirjeldas Potisepp. "Samas kaubanduskettide omamärgitootena on võimalik saada kohe tarbija tähelepanu ning tagada väärikas tootmismaht. Private label toodete valmistamine on aidanud paljudel Eesti toidutööstustel tootmisliinid töös hoida ja ekspordimahte säilitada, mistõttu näevad tööstused PLMA messil suurt praktilist väärtust."

Amsterdamis toimuval PLMA messil on Eesti toidutööstustest esindatud Valio, Farmi, Balbiino, Salvest, Saku Õlletehas, Liviko, Balsnack ja Snack Time. Eesti toidutööstuste osalemise messil organiseerib Toiduliit.
PLMA messi külastajaid ootab ühtekokku 4300 boksi ning 60 eri riigi või piirkonna paviljoni. Lisaks toidule on private label messil esindatud ka kosmeetika, tervise- ja ilutooted ning kodu-, aia- ja autohooldustooted.