Telefon 12252 töötab ametlikult märtsi algusest, ööpäevaringselt ja seitse päeva nädalas. Praeguseks on nõu saamiseks helistatud juba enam kui tuhat korda.

"Veebruar oli testkuu. Ka siis helistati üllatavalt palju - poolsada korda. Ning seda ilma igasuguse reklaamita. Info levis Facebookis," kiidab Liina Normet sotsiaalmeedia toimet.

Kuna tegemist on üleriigilise telefoniga, saab helistada igast Eestimaa otsast, külast või linnast. Maainimesed saavad uuest nõuandeliinist kindlasti kasu, sest asuvad ju tervisekeskused maapiirkondades sageli kaugel ning arsti juurde on keeruline pääseda.

Kõnesid on olnud palju just sünnituse algusega seoses, samuti vastsündinu hoolduse ja imetamisega, kodus kohanemisega.

Helistanud pole mitte ainult naised, vaid ka mehed, kes oma rasedate kaasade või südantlõhestavalt nutvate imikute pärast muret tunnevad.

"Mõni kõne on olnud hästi armas. Näiteks on rasedal naisel raske olla ning mees küsib, mida talle poest tuua, et olemine paremaks läheks. Selgitame siis olukorra välja ja vaatame, kas saab abi poest või tuleb arsti juurde minna," räägib Liina Normet.

Ka puberteediealiste tütarde asjus on isad ämmaemandatelt nõu küsinud.

Nõuandetelefoni avamiseks kulus mitu kuud, sest terviseametist tegevusloa saamine võttis aega. Kuna tegemist on meditsiinilise nõustamisega, peavad teenuse osutajal olema ette näitada nõustamisruum ja ooteruum patsientidele. Isegi siis, kui kogu tegevus toimub telefoni vahendusel ning nõustaja ja nõustatav reaalses elus ei kohtu.

"Lahendasime selle nõude niiviisi, et rentisime ühest tervisekeskusest vajalikud ruumid," selgitab Normet.

Telefonikõne üks minut maksab helistajale 1.20 eurot. Teenusepakkujani jõuab sellest 50 senti. 20 senti teenuse hinnast on käibemaks, mille telefonioperaatorid peavad lisama, hoolimata sellest, et tegemist on käibemaksuvaba tervishoiuteenusega. 30-40% kõneminuti hinnast, sõltuvalt firmast, läheb operaatorile. Kõnede suunamine lühinumbrilt valves oleva ämmaemanda telefonile maksab veel 10 senti ja nii jääbki lõpuks teenuseosutajale ehk Miamed OÜ-le vaid 50 senti. Sellest tuleb aga maksta nõustajate palgad ja kõik muud teenuse osutamisega seotud kulud.

Nõuandetelefonile vastavaid ämmaemandaid on praegu viis: lisaks firma omanikele Liina Normetile ja Maila Teramehele veel Ingrid Kaoküla, Triinu Adlas ja Anneli Kakku.

Nõuandetelefoni tegevusega saab tutvuda kodulehel www.12252.ee.