Veel tuleb tunnistada, et see näib üks kenamatest sõidukitest, mis siin liikvel on. Viimane väide on muidugi vaid vaataja silmadest lähtuv.

Sõidukogemus kinnitas aga sama. Istud mugavalt, sead olemise mugavaks. Adud, kui palju on vaeva nähtud ka pisiasjadega, et asi oleks nii nagu peab. Et keegi ei saaks tootjat ja müüjat süüdistada laiatarbekauba pakkumises.

Igaüks tahab ju eksklusiivset. Ka need, kes teistega võidu koorikleiba ja keskmise hinnaga vorsti ostavad. Ning loodavad, et nad ise vähemalt odavamasse keskklassi kuuluvad.

Peugeot 508 on just keskklassi auto. Igaüks seda osta ei jaksa. Eriti kallimat varustustaset arvestades - odavama ja kallima vahele mahub lahedalt mõni odavamat marki uus auto.  

Juba 508 välimusest õhkub edasipüüdmist. Samas pole temas ülamäärast jõulisust ega sportlikkust. Sihtgrupp ühesõnaga need, kes gaasi andes mõtlevad nii elukindlustusele kui ka kütusekulule.

Elukindlustusest nii palju, et Euroopa sõltumatu kokkupõrke turvalisuse organisatsioon Euro NCAP kokkupõrketestides pälviti 5 tärni.

Veel võiks see olla sobiv auto perele. Kõik mahuvad ära, pakid veel pealekauba.

Sisekujundus on väga stiilne. Klaasist lagi, selle alla lookleb juhi esiservas valgustuspaneel. Kõik on rahulik, sujuv, loogiline. Isegi valgus, mis õhtupimeduses salongis kumab. Auto ümbritseb sind - samal ajal, kui 307 SW puhul jääb veel hulganisti nn kasutamata ruumi.

Ei oska öelda, kas materjalid olid tõesti paremad kui alla keskklassi autodel või oli prooviauto lihtsalt nii uus, aga miski salongis ei krõbisenud, kõrisenud ega klobisenud ebameeldivalt. Jah, põhimõtteliselt pole mulje ju tähtis, see ühest kohast teise ei vii - samas ei maksa unustada, et veedame autos päevi, kokkuvõttes isegi kuid. Ning kui head muljet pole....

Müüjad ütlevad, et 508 on nii Euroopas kui ka mujal sooja vastuvõtu saanud. Eestis oli huvi suur juba siis, kui mudel polnud veel müügilegi tulnud.

Ühtpidi on see müüjate jutt, teisalt on moodsalt klassikaline stiil ilmselt paljudele vastuvõetav. 

Vastuvõetav on ka mootori võimsuse ja kütusekulu vahekord. Kaheliitrine automaatkastiga diiselmootor küsis igatahes piisavalt nii vähe (alla kuue liitri sajale), et pidevalt polnud vaja endale meelde tuletada: oi, pagan, mis ma nüüd tegin! Andsin vist liiga palju gaasi!

Tõsi, seda lauset tuli nii mõnigi kord endale siiski meelde tuletada. Sest auto kogus kiirust ikka mehise hooga. Õige mitme mootori puhul peaks sajakilomeetrise tunnikiiruseni jõudma vähem kui 10 sekundiga.

Kusjuures mootorit kostus salongi parajasti nii palju, et kehvema kõrvaga eristajail tekkis küsimus, kas mootor sööb bensiini või diislikütust.

508-t pakutakse kahe erineva keretüübiga - sedaan ja universaalkerega SW. Jälle isiklik hinnang, aga SW tundub täiuslikum. Voolujoonelisem kindlasti.

Varustustasemeid on neli. Soodsaima varustuspaketiga (Access) sõidukite hinnad algavad 18 500 eurost,  Peugeot 508 GT on sellest 14 000 eurot kallim.